Friday, 17 May 2013

Njoo na mimi



Your memory grows in me always.
It is uncontainable. So I say. Because you wait for me.
But I think of the irrelevance of that wait,
because mathematically your existence is measured by the times that I jump into the void for you. The gravity that exists within you. The laws that I invent to explain that in any case to think of you has nothing to do with the certainty that you wait.

You grow in me because in the end you are never what enters through the eyes.
Like sugar.
What enters my blood never tastes sweet.
It is only particles.
Like you. Whom I look at and you are a guy.
But I touch you and you become scientific exactitude (when I drink caffeine and I am happy);
and imagined unity (if I am tired and far from my bed).

Every day you arrange my possibilities,
and you say: this is everything.
And you refer to a coffee.
Or a warm beer from the night before.
And you say that that is everything.
And you free me.
And I rest. Because if that is everything, I can permit myself to be nothing,
to be free, to be only another accident. One more. But never alone.
Always with you recidivating me, growing in me, biting my mind.

--------------------------------------


Tu recuerdo me crece siempre.
Es incontenible. Eso digo. Porque me esperas.
Pero pienso en lo irrelevante de esa espera,
porque matemáticamente tu existencia se mide en las veces que salto al vacío por ti. La gravedad que subsiste en ti. Las leyes que me invento para explicar que en cualquier caso pensarte no tiene nada que ver con la certeza de que aguardas.

Me creces porque al final nunca eres lo que entra por los ojos.
Como el azúcar.
Lo que entra en mi sangre jamás sabe dulce.
Son sólo partículas.
Como tú. Que te miro y eres un chico.
Pero te toco y te vuelves exactitud científica (cuando tomo cafeína y estoy contenta);
y unidad imaginada(si estoy cansada y lejos de mi cama).

Todos los días me ordenas las posibilidades
y dices: esto es el todo.
Y te refieres a un café.
O a una cerveza caliente de la noche anterior.
Y dices que eso es todo.
Y me liberas.
Y descanso. Porque si eso es todo, yo puedo permitirme ser nada,
ser libre, ser solo un accidente más. Una más. Pero nunca sola.
Siempre contigo reincidiéndome, creciéndome, mordiéndome la mente.







1 comment: