Sunday, 9 June 2013

kitu kidogo

 I know that what I feel is a trick, but I am young and impolite. I also know that to live is cruel, and yet I live. The only thing that I aspire to is to be map and find you on me. But I can not mark the specific location. I do not know if I feel you in my eyes, in my hands or in my thighs. Like you were some kind of exotic analgesic or designer drug. I've come to feel you in the fucking lacrimal, but it turned out to be a trace of mascara.

Love is cruel and finds delight in always happening on the opposite bank.


And my brain tends to self-preservation. And I tell myself that love is just a placebo. Loving is that foolish pleasure of feeling at home, of feeling safe in each others' bodies. But every body entails an escape

Even so I will continue to travel to find you. I'll shit on the advancement of science. I will deny any knowledge that can pull me away from that infintile desire to be loved.

But one day will come the disenchantment. Lack of appetite. Reason will triumph.

I will not cry. Because I already knew. And that will be my consolation.

------------------------------------------------------

Yo sé que lo que siento es artificio, pero soy joven y maleducada. También sé que vivir es cruel, y aún así vivo. Lo único a lo que aspiro es a ser mapa y encontrarte en mí. Pero no consigo marcar el lugar concreto. Ya no sé si te siento en mis ojos, en mis manos o en mis muslos. Como si fueras una especie de analgésico exótico, o droga de diseño. Te he llegado a sentir en el puto lacrimal, pero resultó ser un rastro de rímel.

El amor es cruel y encuentra deleite en suceder siempre en la otra orilla.

Y mi cerebro tiende al instinto de conservación. Y me digo que el amor es sólo placebo. Amar es ese goce tonto de sentirte en casa, de sentirte a salvo en el cuerpo del otro. Pero todo cuerpo conlleva una huída.

Aún así seguiré viajando para encontrarte. Me cagaré en el avance de la ciencia. Negaré cualquier saber que pueda apartarme del infantil deseo de sentirme amada.

Pero un día llegará el desencanto. La falta de apetito. Triunfará la razón.

No lloraré. Porque yo ya lo sabía. Y ese será mi consuelo.

2 comments:

  1. Everybody dissapoints. At last. But in the way to it, what the hell, babe, it is the few heaven we can feel on earth…
    The briliant ray of light that warm a little…for a while…

    ReplyDelete
  2. Joder, me debería cortar las manos antes q escribir estas mierdas en mal inglés.
    Perdón!

    ReplyDelete