Tuesday, 4 June 2013

Kuna kichwa

"Una joven debe preocuparse más por joder que por engendrar."  
"A girl should worry more about fucking than breeding."
Donatien Alphonse François de Sade.




1. Education

The catechist with the restricted smile said that the navel was our shame. That it was the sign of evil. That we girls should hide it. None of those short shirts. None of those oversights. Then I got a piercing and gave thanks to god, whoever he might be, for original sin. I was 12.


2. Love

I read "...and you can be sure that then I'll treat you with all cruelty..., with all barbarity ..." But those who got close to me spoke to me of mercy and kindness. They terrified me. Where will this weakness lead, I wondered. When will the mockery come. When will the learning. I yawned.


3. Maturing

Being polite. Eating everything. And when I say everything, it is everything. Wiping one's mouth afterwards. Smiling. Giving thanks. The disgusting raw fish that rots away slowly in the fridge. Make me dignified again with your silence. Let's talk about excesses and make a limit of evil. Or of limits, evil. Temptation hides under the table. No. It hides between the legs. It is not felt. It dies.

4. Sex

The aberrant. To live in the land of violence is to stop feeling the flesh. Hit me, that I may feel something. Hit me. Monopoly on sex and cruelty and skin and cold. Hunger satisfies me more, at least it is felt, at least it hurts, at least it invades me. At least hunger is the only honest thing, the only thing more violent than death. Eat, you say. But after you bite my hips, you bite my ribs, and when you cum you say you love my bones. How am I going to eat, if you love my hunger. If you fuck my hunger.
 --------------------------------------------------------------

1. La educación

La catequista de sonrisa restringida dijo que el ombligo era nuestra vergüenza. Que era la señal del mal. Que las niñas debíamos esconderlo. Nada de camisetas cortas. Nada de descuidos. Entonces me hice un piercing y le di gracias a dios, al que fuera, por el pecado original.  Tenía 12 años.

2. El amor

Leía "...y puedes estar segura de que entonces te trataré con toda crueldad..., con toda la barbarie..." Pero aquellos que se acercaban me hablaban de piedad y bondad. Me aterraban. A dónde llevará esa debilidad, me preguntaba. Cuándo vendrá la burla. Cuándo el aprendizaje. Bostezaba.

3. Madurar

Ser educada. Comérselo todo. Y cuando digo todo, es todo. Limpiarse la boca después. Sonreír. Dar las gracias. El asco del pescado fresco que se pudre lentamente en la nevera. Vuélveme digna con tu silencio. Hablemos de los excesos y hagamos del mal un límite. O del límite el mal. Que la tentación se esconda bajo la mesa. No. Que se esconda entre las piernas. Que no se sienta. Que se muera.

4. El sexo

Lo aberrante. Vivir en tierra de violencia supone dejar de sentir la carne. Pégame, que sienta algo. Pégame. Monopolio de la crueldad y sexo y piel y frío. El hambre me satisface más, al menos se siente, al menos me duele, al menos me invade. Al menos el hambre es lo único honesto, lo único más violento que la muerte. Come, dices. Pero después muerdes mis caderas, muerdes mis costillas, y cuando te corres dices que amas mis huesos. Como voy a comer, si amas mi hambre. Si te follas mi hambre.


1 comment:

  1. lo del ombligo!!!!!!

    la foto del sitio es grande

    saludos

    ReplyDelete