Monday, 15 July 2013

and little else


 I was so tired that I started to cry on the road, at the beginning of Mololongo. Someone broke my heart through Facebook, after spending all day in the Court of Kenya. Before getting in the car I ate paella in a Spanish restaurant. It cost 7 euros, but I knew it was frozen paella although it was presented as something real thanks to the ignorance of hungry tourists. The car air conditioning was fucked, so I quietly cried with the windows open. I am an expert in emotionless crying. If ever I have to cry brokenly, I won't know how. The drivers looked away. How nice, how subversive is pity, how extraordinary. Much better than getting naked, much more ferocious than hunger.
 
I found a dead zebra on the road. Look- I thought- another who has lost her composure. But at that the drivers did look. And took pictures. And at me, the most alive thing in the world, now so full of water, no one looks. Because I'm a fucking stray dog, that is why they've broken my heart. Because I filled my life with fleas that scratched my mind.

I will cry for weeks. To water myself. So that once more something may grow in me that isn't grief or illness, although eating the shit I eat, the most productive thing I'll grow will be a mournful cancer. And little else.


----------------------------------------------------------------------
Estaba tan cansada que empecé a llorar en la carretera, a la altura de Mololongo. Alguien me partió el corazón por Facebook, después de pasar todo el día en la Corte de Kenia. Antes de subirme al coche comí paella en un restaurante español. Costó 7 euros, pero yo sabía que era paella congelada aunque se afirmara como algo real gracias al desconocimiento del turista hambriento.  El aire acondicionado del coche estaba jodido, así que iba llorando en silencio con las ventanillas abiertas. Soy experta en llorar sin emoción alguna. Si alguna vez tengo que llorar rompiéndome no sabré hacerlo. Los conductores apartaban la mirada. Qué bien, qué subversiva es la pena, qué extraordinaria. Mucho mejor que desnudarse, mucho más feroz que el hambre en el mundo.

Encontré una cebra muerta en la carretera. Mira- pensé- otra que ha perdido la compostura. Pero a ella sí la miraban los conductores. Y le hacían fotos. Y a mí, que soy la cosa más viva del mundo, ahora tan llena de agua, no me mira nadie. Porque soy una puta perra callejera, eso es, por eso me han roto el corazón. Porque le llené la vida de pulgas que le arañaron la mente.

Lloraré durante semanas. Por regarme. Porque vuelva a crecerme algo que no sea pesar o enfermedad, aunque comiendo las mierdas que como, lo máximo productivo que voy a criar será un cáncer afligido. Y poco más.

1 comment:

  1. Yo creo que crece vida. En ese cuerpo delgado tuyo. En esas manos elegantes.
    Y vences a la sombra a base de decisión y textos.
    Acaso crees que comer caviar iraní cambiaría algo?
    Besos Eme.

    ReplyDelete