Sunday, 29 September 2013

AAA


1. Adaptation

If being adapted means that I am in equilibrium with the environment, my God, what have I become. My youth is made of jet lag, rotting food and fears:

Fear of rivers and of drought,
of wild beasts and of the domestic,
of being killed, and above all of not being killed,
fear of being in the dark and of you turning on the light and seeing me.
Fear that life is nothing more than binary numbers, and fear that life is.

Fear of infection and fear of cleanliness.

Look at me, I've adapted so much that I am the injury on the knees of this land.

2. Assimilation

Or playing gods. And transforming reality based on blinks so that it fits with my idea of the world. Understanding that the dead are repertoire. That the violence in my land was penned up darkness, and here is the root cause and the absolute consequence.


It consists at first of breaking off and suffering. Suffering and denying. But suffering is a drifting particle. It's better to justify than to feel sorry for oneself: Fate is as natural as beauty, and a thousand times more just. Life is chance in motion, and although it is terrifying I understand that it is so: emptiness is stillness. Better a thousand shrapnel per minute than a century of silence.

3. Accommodation

I modify my habits (I was so confident and happy, for example) to incorporate those I have acquired (being brutal for not crying). Li Chi killed his cat by accident and I told him to eat it. Because he is Chinese. Really I wanted to hug him. I couldn't. I contemplated his sadness from my collapse in equilibrium.

------------------------------------------------------------------------------------

1. Adaptación

Si estar adaptada significa que estoy en equilibrio con el ambiente, dios mío, en qué me he convertido. Mi juventud está hecha de desfases horarios, comida podrida y temores:

Temor a los ríos y a la sequía,
a las bestias salvajes y a lo doméstico,
a que me maten, y sobre todo a que no me maten,
temor a estar a oscuras y a que enciendas la luz y me veas.

Temor a que la vida no sea más que números binarios, y temor a que la vida sea.
Temor a la infección y temor a limpieza.

Mírame, me he adaptado tanto que soy la herida en las rodillas de esta tierra.

2. Asimilación

O jugar a ser dios. Y transformar la realidad a base de parpadeos para que encaje con mi idea de mundo. Entender que los muertos son repertorio. Que la violencia en mi tierra era oscuridad encerrada, y aquí es la causa primigenia y la consecuencia absoluta.

Consiste al principio en desgajarse y sufrir. Sufrir y negar. Pero el sufrimiento es una partícula a la deriva. Mejor justificar que lamentase: La fatalidad es tan natural como la belleza, y mil veces más justa. Que la vida es azar en movimiento, y aunque sea aterrador entiendo que así sea: el vacío es la quietud. Mejor mil metrallas por minuto que un siglo de silencio.

3. Acomodación

Modifico mis costumbres (era tan confiada y feliz, por ejemplo) para incorporar las que he ido adquiriendo (ser brutal por no llorar). Li Chi mató a su gato por accidente y le dije que se lo comiera. Porque es chino. Realmente quería abrazarle. No pude. Contemplé su tristeza desde mi derrumbe en equilibrio.


1 comment:

  1. Cuestión de supervivencia...hay lugares donde la sensibilidad es precisamente la que nos permite ser fuertes.

    ReplyDelete