Friday, 20 September 2013

Bread crumbs

Shut me up. For days my words have been fragments of hippocampus, of amygdala, of uncontrollable anatomy. Spit in my mouth, fill it with any shit that won't nest there; I do not want to be the origin of anything anymore.

I have spent a long time believing in whys. Searching for them in the mass of atoms (drugs for cowards, bodies, smoke). Living serial sets that lead to collisions (that's why we live; it is the accident which causes light, the only thing that counts in life is the seconds following the beauty of crashing.)

I've been a fool, whys do not exist, they are bread crumbs. The only real thing is how: bodies adrift at high speed, destined to disintegrate and bleed. And love at intervals. And some punctual orgasm. And the void beyond the stars. The instantaneous. Hit me. Take me beyond my limits. Shut me up. Without whys. Let the reason be alien to us. Let the how be the manners of this rotten and dirty world.
 
 ----------------------------------------

Hazme callar. Hace días que mis palabras son fragmentos de hipocampo, de amígdala, de anatomía incontrolable. Escúpeme en la boca, llénamela de cualquier mierda que no me anide, que no quiero más ser origen de nada.

He pasado mucho tiempo creyendo en porqués. Buscándolos en el peso de los átomos (drogas para cobardes, cuerpos, humo). Viviendo conjuntos seriales que conducen al choque (por eso vivimos; es el accidente lo que provoca la luz, lo único que cuenta en la vida son los segundos que siguen a la belleza de estrellarse.)

He sido tonta, los porqués no existen; son migas de pan. Lo único real es el cómo: cuerpos a la deriva a gran velocidad, destinados a desintegrarse y a sangrar. Y el amor a intérvalos. Y algún orgasmo puntual. Y el vacío más allá de las estrellas. Lo instantáneo. Golpéame. Llévame más allá de mis límites. Cállame. Sin porqués. Que la razón nos sea ajena. Que el cómo sean las maneras de este podrido y sucio mundo.

1 comment:

  1. Cómo escribes Eme!!
    Vibrante…
    Adoro esos textos tuyos. Abruptos.
    :-)))

    ReplyDelete