Thursday, 23 January 2014

My God, why have you forsaken me.

I

Madmen have their medullas riddled
with deep tendernesses
(so deep that they have become wounds).

II

The diagnoses of the cleaning lady
are hymns to the dirty.
Patients splatter the floor
with fears that sound so tender:
My God, why have you forsaken me.

III

Your child has died;
sign and we will give you his remains.
Pay at the reception.
Try to hurry,
I am hungry, I am tired, I am alive.
Have a good day.


--------------------------

I

Los locos tienen la médula saturada
de ternuras hondísimas
(tanto que se han vuelto heridas).

II

Los diagnósticos de la mujer de la limpieza
son himnos a lo guarro.
Los enfermos salpican el suelo
de miedos que suenan muy tiernos:
Dios mío, por qué me has abandonado.

III

Su hijo ha muerto,
firme y le damos los restos.
Pague en recepción.
Intente darse prisa,
tengo hambre, tengo sueño, tengo vida.
Buenos días.





1 comment:

  1. Esa sensación de darte de narices con lo dolorosamente poderoso de la vida.
    Disfruto pese al arañazo sangrante que deja…

    ReplyDelete