Monday, 20 January 2014

The saddest day of the year

I suffered the saddest day of the year in January,
thus demonstrating that the beginning was pain, not the verb.
My flesh, trying not to conceive, is so beautiful and so sad (it sounds like ice on asphalt).
All whiteness is simulation, pure snow soon becomes mud,
and my skin hides me, I'm the dirty and the terrible.

It strikes me that the only cure is you to undress me.
Tear off, for example, my clothing.
Undress me, too, of the cancers that I will have,
and of the years that begin to bite my breasts
and to dry my panties and to wrinkle my strength.
How to do it.
How to free me from my flesh.
You cut me on the womb
and the pain makes me an animal.
My eyes open,
aghast at the absolute truth of the hurt.
I come out through the wound, dark and liquid.
pouring out and staining your latex gloves.
Stop lying, enough with the gloves,
if you love me be sincere.

You take them off.

I stain you of me until cold life ruins the wound
and my possibility of escape coagulates.
You clean off my remains.
And I am again so alone and so full of life.
So full of so many things, so much blood, so many remains, so much time.

Let it end already.


-------------------------------------------------------

El día más triste del año se sufre en enero,
demostrando así que el principio fue el daño, no el verbo.
Mi carne, tratando de no concebir, es tan hermosa y tan triste (suena a hielo en el asfalto).
Toda blancura es simulación, la nieve pura pronto se convierte en barro,
y mi piel me esconde a mí;que soy lo sucio y lo terrible.

Se me ocurre que la única curación es que me desnudes.
Arráncame, por ejemplo, la ropa.
Desnúdame, también, de los cánceres que tendré,
y de los años que empiezan a morderme los pechos
y a secarme las bragas y a arrugarme la fuerza.
Cómo hacerlo.
Cómo librarme de la piel.
Me haces un corte en el vientre
y el dolor me vuelve animal.
Mis ojos se abren,
espantados ante la verdad absoluta del daño.
Por la herida asomo yo, oscura y líquida,
derramándome y manchando tus guantes de látex.
Deja de mentir, basta de guantes,
si me quieres sé sincero.

Te los quitas.

Te mancho de mí hasta que la vida fría arruina la herida
y me coagula la posibilidad de escapar.
Tú te limpias mis restos.
Y yo vuelvo a estar tan sola y tan llena de vida.
Tan llena de tantas cosas, tanta sangre, tantos restos, tanto tiempo.


Que acabe ya.

2 comments: